Het bestuur van de dorpsvereniging “Rondom de Plassen” bestaat uit de volgende bestuursleden:

 

  • voorzitter              Ruud Jansen
  • vice-voorzitter      Cor Heemskerk
  • secretaris               Rob Barbiers
  • penningmeester    Karin Zoet
  • algemeen lid         Harry Otto

 

Het bestuur wil graag een kader scheppen waarin de werkgroepen op een goede wijze een aandacht kunnen geven aan de realisatie van de aanbevelingen zoals deze vermeld staan in het dorpsplan. Nieuwe aandachtpunten, aangedragen vanuit dorpsgenoten, de werkgroepen of door het gemeentebeleid ingegeven worden door het bestuur toegewezen aan de werkgroepen.

De werkgroepen worden, waar mogelijk door het bestuur met raad en daad bijgestaan doordat bestuursleden als actief lid deel nemen in de diverse werkgroepen. De werkgroepen werken geheel zelfstandig en geven terugkoppeling aan het bestuur over de gerealiseerde resultaten.

 

Natuurlijk heeft het bestuur ook een aantal formele taken. Zo organiseert het bestuur de (jaar)vergaderingen en verkiezingen waaronder de verkiezing van bestuursleden. De in- en uitgaande correspondentie loopt via de secretaris en zorgt ervoor dat de bestuursleden en werkgroepen over de relevante stukken beschikken. De penningmeester zorgt voor de financiële verantwoording door het voeren van de financiële administratie en de ledenadministratie. Ook stelt zij de jaarrekening en de begroting op. Het Bestuur is het gezicht van de vereniging en is daarom verantwoordelijk voor de Public Relations en media-activiteiten.

 

De uitgebreide taakomschrijving van het bestuur en de werkgroepen staat vermeld in het Huishoudelijk Reglement welke zeer binnenkort op de website zal worden geplaatst.

 

U bent hier

Blog van Bestuur

(VOOR)AANKONDIGING JAARVERGADERING 2016

Het bestuur van Vereniging Dorpsraad “Rondom de Plassen” wenst u en de uwen allereerst een voorspoedig , gelukkig en gezond 2016 .

Daarnaast hierbij de (voor)aankondinging van de jaarvergadering 2016(betreft verenigingsjaar 2015).
Deze vergadering zal plaatsvinden op donderdag 10 maart 2016 om 20.= uur en zoals gebruikelijk in Parola.
Wij hopen dat u deze datum alvast in uw agenda wilt noteren zodat wij op een hoge opkomst van leden kunnen en mogen rekenen.
Agenda en andere bijbehorende stukken zullen uiterlijk 24 februari 2016 aan de leden worden toegezonden.

Omgevings Raad Schiphol

Samenvatting van de door Alfred Steenwinkel, als kiesman namens "Rondom de Plassen" bij de Omgevingsraad Schiphol (ORS), gehouden lezing op de jaarvergadering van 12 maart 2015.
 

 

 

Ledenvergadering

Op 12 maart was onze ledenvergadering in Parola. Op die avond hebben we 2014 doorgenomen wat er allemaal behandeld is in de werkgroepen en bestuur. Ook hebben we onze aandachtspunten voor 2015 besproken. Op deze avond hadden we ook 2 gastsprekers uitgenodigd. De 1e gastspreker was Rogier van der Laan van Woondiensten Aarwoude. Hij presenteerde op deze avond een plan voor de bouw van 20 nieuwe sociale huurwoningen in Langeraar.

Jaarvergadering 12 maart 2015

Op donderdag 12 maart 2015 vindt de jaarvergadering van de Dorpsvereniging "Rondom de Plassen" plaats. Op deze avond geven de werkgroepen en het bestuur tekst en uitleg over de activiteiten in 2014. Ook nu weer zijn gastsprekers aanwezig. Een van de gastsprekers, dhr. Rogier van der Laan van Woondiensten Aarwoude, komt met heel mooi nieuws met betrekking tot Vivero (de geplande nieuwbouw in Langeraar). Voor wat het bestuur betreft, nieuws wat u graag zelf wilt aanhoren. Daarnaast zal dhr.

Uitnodiging Jaarvergadering

Voorontwerpbestemmingsplan (Gemeente Kaag en Braassem) verplaatsing varkenshouderij naar kruisweg

Burgemeester en wethouders van Kaag en Braassem hebben het voorontwerpbestemmingsplan A. de Graaflaan/Kruisweg te Woubrugge vanaf 24 juli 2014 ter inzage gelegd.

In dit voorontwerp wordt onder andere geregeld : het vestigen en gelijktijd uitbreiden van de varkenshouderij van Nico Kroon . Thans heeft Nico Kroon zijn varkenshouderij aan de A.de Graaflaan te Woubrugge  .

Wat betekent Langeraar/Papenveer voor mij?

“Wat betekent Langeraar / Papenveer voor mij en wat kan ik voor Langeraar / Papenveer betekenen”. Onder dit motto hebben inwoners van Langeraar en Papenveer in 2010 een dorpsplan opgesteld. Een dorpsplan van, voor en door de inwoners voorzien van aanbevelingen richting gemeente Nieuwkoop. Het is geen klachten- of wensenlijst geworden maar thema’s die om aandacht en verbetering vroegen.

Uitnodiging Jaarvergadering

Onderhoud Langeraarseweg (vervolg)

Op 12 september 2013 heeft het bestuur van “Rondom de Plassen” in een open brief aan de wethouders Elkhuizen en Melzer aangegeven dat de op 9 september 2013 door de gemeente aangekondigde vertraging bij de reconstructie van de Langeraarseweg niet acceptabel is .

Zoals uit bijgaande brief en persbericht van de gemeente Nieuwkoop blijkt is er in overleg met de dorpraad en de berteffende aannemer besloten tot een gewijzigde aanpak  met als resultaat dat de werkzaamheden medio december 2013 afgerond zullen zijn .


Persbericht Gemeente Nieuwkoop

Onderhoud Langeraarseweg

Begin van deze week (9 september) ontving het bestuur van de dorpsraad een brief van de toezichthouder reconstructie Langeraarseweg over de voortgang van de werkzaamheden. Hier kwam naar voren dat de einddatum (december) niet haalbaar is. Hieronder de complete tekst.



Planning reconstructie Langeraarseweg

 

Tijdsplanning

Inmiddels is de reconstructie van de Langeraarseweg al een tijdje aan de gang. Er wordt momenteel gewerkt aan het deel tussen de Robertzstraat en de Ontzigtstraat.

Pagina's

Tweets van de Dorpsraad

Twitter

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer