Bestuur

Het bestuur van de dorpsvereniging “Rondom de Plassen” bestaat uit de volgende bestuursleden: 

FunctieNaamAandachtsgebied(en)
Voorzitter
(ad interim)
&
Secretaris
Michel PietersePublic Relations en media-activiteiten
Werkgroep ROWW
PenningmeesterWim van der HeidenFinanciële administratie
Ledenadministratie
Algemeen lidBart van PoppelTaskforce RES
Beheer Website / Facebook
AVG
Algemeen lidNelleke van OlstROV
Algemeen lidMonica FranssenNRW
V.l.n.r.: Wim van der Heiden, Bart Van Poppel, Nelleke van Olst, Michel Pieterse en Monica Franssen

Het bestuur wil graag een kader scheppen waarin de werkgroepen op een goede wijze een aandacht kunnen geven aan de realisatie van de aanbevelingen zoals deze vermeld staan in het dorpsplan. Nieuwe aandachtspunten, aangedragen vanuit dorpsgenoten, de werkgroepen of door het gemeentebeleid ingegeven worden door het bestuur toegewezen aan de werkgroepen.

De werkgroepen worden, waar mogelijk door het bestuur met raad en daad bijgestaan doordat bestuursleden als actief lid deel nemen in de diverse werkgroepen. De werkgroepen werken geheel zelfstandig en geven terugkoppeling aan het bestuur over de gerealiseerde resultaten. 

Natuurlijk heeft het bestuur ook een aantal formele taken. Zo organiseert het bestuur de (jaar)vergaderingen en verkiezingen waaronder de verkiezing van bestuursleden. De in- en uitgaande correspondentie loopt via de secretaris en zorgt ervoor dat de bestuursleden en werkgroepen over de relevante stukken beschikken. De penningmeester zorgt voor de financiële verantwoording door het voeren van de financiële administratie en de ledenadministratie. Ook stelt zij de jaarrekening en de begroting op. Het Bestuur is het gezicht van de vereniging en is daarom verantwoordelijk voor de Public Relations en media-activiteiten.

De uitgebreide taakomschrijving van het bestuur en de werkgroepen staat vermeld in het Huishoudelijk Reglement.